Natten til lørdag endte i en tragedie på en af landets travleste motorveje, da en ung mand har mistet livet.

En 18-årig passager på en motorcykel mistede livet natten til lørdag ved en ulykke på Helsingørmotorvejen ved Gentofte.
Anmeldelsen indløb til Nordsjællands Politi klokken 01.44, oplyser vagtchef Daniel Cunneely til Ekstra Bladet.
Da redningsfolk nåede frem til ulykkesstedet, fandt de motorcyklens 18-årige fører i live, men med alvorlige skader. Det blev dog vurderet, at han var uden for livsfare,
Passageren, som var jævnaldrende med føreren af den forulykkede motorcykel, var angiveligt blevet kastet af køretøjet og formodes at være omkommet på stedet.
Ingen andre køretøjer var indblandet i hændelsen, og de efterladtes er ifølge vagtchefen orienteret om dødsfaldet.
Efterforskningen har bevæget sig hurtigt, og det har ført til, at den 18-årige fører er blevet sigtet.
Samme eftermiddag blev den 18-årige fører fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Helsingør, hvor anklagemyndigheden kræver ham varetægtsfængslet.
Sigtelsen lyder på uagtsomt manddrab.