En politiassistent risikerer at blive straffet for at have efterladt en militærriffel på en tankstation.

Der er blevet rejst tiltale mod en 35-årig politiassistent ved Retten i Kolding, hvor han står tiltalt for at have glemt en riffel på taget af en patruljevogn.
Hændelsen fandt sted på en tankstation i Bjert ved Kolding, skriver TV 2.
Det fremgår af anklageskriftet, at betjenten den 16. marts 2025 kl. 22 efterlod en M/10-karabin med skarp ammunition samt to ekstra magasiner på taget af det pågældende køretøj.
En indsatsleder fandt efterfølgende alle dele fra riflen. Våbnet var ifølge TV 2 udlånt til politiet fra Forsvaret.
Sagen behandles nu ved Retten i Kolding, hvor anklagemyndigheden nedlægger påstand om bødestraf. Det kan derfor ende med, at politiassistenten må hoste op.