En 86-årig dement mand har nu været savnet i mere end 60 timer, og hans søn frygter, at det er for sent at finde sin far i live.

Den 86-årige Gunnar forsvandt fredag aften omkring klokken 19.30 fra sit plejehjem i Holsted.
Mandag morgen oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi, at han fortsat ikke er fundet. Eftersøgningen pågår fortsat, men er nu trappet ned i intensitet.
“Vi leder stadigvæk, men ikke på samme måde,” siger vagtchef Eli Gejsing til B.T. og forklarer, at den indledende fase med hhv. helikopter og båd er blevet afsluttet.
Han oplyser også, at de desværre ikke har modtaget brugbare henvendelser, der kan give et fingerpeg om mandens opholdssted.
Det er ikke første gang, at Gunnar er gået fra plejehjemmet. Ifølge hans søn Jesper Nyman Petersen er det sket tre gange tidligere.
Denne gang er situationen dog markant anderledes, da den ældre mand forinden havde fjernet sin GPS-sender.
Sønnen er nu begyndt at forberede sig på det værste. Han vurderer, at hans far sagtens kan have tilbagelagt otte til ti kilometer, og frygter, at han derfor ligger skjult et sted, der er svært at finde.
“Jeg må nok erkende, at vi nok ikke finder min far i live. Han var i god form og kunne sikkert have gået otte til ti kilometer uden at tage mærke af det,” siger Jesper Nyman Petersen til TV Syd.
Omkring 200 lokale borgere har deltaget i eftersøgningen af den savnede mand, men desværre har det endnu ikke ført til et resultat.
Gunnar beskrives som cirka 175 centimeter høj med gråt hår og almindelig bygning. Han var iført en sort frakke og mørke bukser, da han forlod plejehjemmet fredag aften.
Enhver person med oplysninger om den 86-åriges opholdssted opfordres til at kontakte politiet på telefon 1-1-4.