En 25-årig mand har fået sin straf for en række meget alvorlige forbrydelser mod flere kvinder.

Retten i Roskilde har torsdag afsagt dom i en sag, der handler om systematisk vold mod i alt fem kvinder.
En 25-årig mand er kendt skyldig i den alvorlige sag, og straffes derfor med tre års ubetinget fængsel.
Det oplyser Midt- og Vestsjællands Politi i en pressemeddelelse i forbindelse med dommens afsigelse.
Tre af forholdene var af en så alvorlig karakter, at tiltalen lød på egentlig mishandling.
Alle fem kvinder havde tidligere været i et parforhold med den dømte mand.
Ud over den fysiske vold er manden tillige dømt for psykisk vold begået mod to af ofrene.
“Det er en sag om meget grov og nedværdigende fysisk og psykisk vold, og jeg er meget tilfreds med, at retten har været enig i den vurdering,” siger senioranklager Louise Varberg fra anklagemyndigheden for Midt- og Vestsjælland.
Volden fandt sted på en række adresser spredt over en større del af Sjælland, herunder i Herfølge, Albertslund, Viby på Sjælland, Roskilde og Lejre.
Den dømte mand har endnu ikke taget stilling til, om han vil anke afgørelsen.
En eventuel anke skal indgives inden for to uger fra domsafsigelsen. Anker han ikke, skal han naturligvis afsone sin straf på tre års fængsel.