søndag den 7. juni 2026

To mænd flygtet fra dansk fængsel: Nu beder politiet om hjælp

To indsatte har nu været på fri fod i fire dage efter at have forladt et nordjysk fængsel – og politiet har brug for offentlighedens hjælp.

Foto: Dutch_Photos / Shutterstock.com

To indsatte fra fængslet Kragskovhede ved den nordjyske by Jerup forlod anstalten den 24. maj og er endnu ikke pågrebet.

Det oplyser politikommissær Marianne Hejlesen fra Sagscenter Frederikshavn til TV 2.

De to undvegne er identificeret som Osman Mohamed Abdi Osman og Said Mahamed Ali Adde. De har således været på fri fod i fire dage på nuværende tidspunkt.

Ingen brugbare henvendelser

Politiet har trods eftersøgningen endnu ikke modtaget oplysninger, der har kunnet føre til en pågribelse.

Politikommissær Marianne Hejlesen forklarer til TV 2, at de endnu ikke har fået nogle brugbare henvendelser.

Efterforskningen fortsætter derfor ufortrødent, men myndighederne ønsker nu offentlighedens hjælp til at opspore de to mænd, hvis opholdssted fortsat er ukendt.

Foto: Nordjyllands Politi

Tag ikke kontakt

Nordjyllands Politi opfordrer borgere, der enten ser eller genkender de to undvegne fanger, til straks at kontakte politiet på telefonnummer 1-1-4.

Det gøres desuden også klart, at man ikke selv bør tage kontakt til de indsatte, men i stedet overlade det til myndighederne at håndtere situationen.

Fængslet Kragskovhede er et åbent fængsel i Nordjylland, men til trods for dette, så er flugt fra den type institutioner ikke noget, der sker hver dag.

Læs også

Udforsk.
Udforsk.nu er et moderne nyhedsmedie, der bringer nyheder fra ind- og udland. Vi driver også sportsmediet SportInsider. Du kan kontakte os på redaktion@udforsk.nu.
Copyright © 2026. Udforsk.
Trindsøvej 6, 1., 8000 Aarhus · CVR 28491735 · Ansv. chefredaktør: Nicolai Ohlsen.
Udforsk.nu