Tre personer er blevet anholdt efter et omfattende butikstyveri, hvor de senere forsøgte at returnere stjålne varer.

Sidst i maj stod tre personer bag et større tyveri fra Bilka og Føtex i Sønderborg.
Det samlede udbytte beløb sig til omkring 160.000 kroner i varer, herunder støvsugere, madrasser, sengetøj og adskillige Lego-æsker.
Hændelsen blev anmeldt til Syd- og Sønderjyllands Politi, som til sidst formåede at anholde de tre personer.
De tre personer dukkede efterfølgende op i en anden Bilka-butik – denne gang beliggende i Sydøstjyllands politikreds.
Her gjorde de et forsøg på at returnere dele af de stjålne varer, inden de senere vendte tilbage til Sønderborg.
Her lykkedes det at anholde dem på stedet takket være et tæt samarbejde mellem butikkerne og politiet i begge kredse.
I bilen fandt politiet en stor mængde af de stjålne genstande fra episoden i Sønderborg, lyder det i en pressemeddelelse.
Derudover blev en adresse ransaget, hvor man fandt yderligere effekter fra samme sag. Store dele af varerne kunne dermed afleveres tilbage til de berørte forretninger.
“Det skyldes en fornem indsats hos Bilka og Føtex, at vi kan finde og anholde de tre personer for butikstyveri og bedrageri,” siger politikommissær Flemming Midtgaard fra Syd- & Sønderjyllands Politi.
“Vi modtager anmeldelserne hurtigt, og butikkerne hjælper hinanden. Det glæder os, at vi derudover også kunne levere en del af de stjålne effekter tilbage til forretningerne.”
De sigtede er tre danske statsborgere – en 21-årig kvinde samt to mænd på henholdsvis 36 og 38 år. Alle tre blev løsladt efter afhøring, men er fortsat sigtet i sagen.