En 26-årig bilist kørte mere end dobbelt så hurtigt som den tilladte hastighed på Hareskovvej i København.

En 26-årig bilist blev tidligt fredag morgen klokken 04:00 standset af politiet på Hareskovvej i Københavns Nordvestkvarter
En hastighedsmåling viste nemlig, at han havde kørt intet mindre end 102 km/t på en vej, hvor hastighedsgrænsen lød på kun 50 km/t.
Hændelsen fik øjeblikkelige konsekvenser for bilisten, der ikke blot fik en meget klækkelig bøde.
Foruden en bøde af de større, er den 26-årige også blevet sigtet for vanvidsbilisme, hvorfor han både har mistet sin bil og sin førerret.
“Bilen blev grundet reglerne for vanvidsbilisme beslaglagt med henblik på konfiskation. Føreren fik på stedet midlertidigt inddraget sin førerret,” skriver Københavns Politi på Politi Update.
Sagen behandles derfor også efter de gældende regler om vanvidsbilisme.
Det vil sige, at politiet har hjemmel til at beslaglægge køretøjet med henblik på konfiskation.