Den danske radiovært Dan Rachlin beklager nu sin hårde kritik af den norske kronprinsesse.

Den kendte danske radiovært Dan Rachlin rettede i april kraftig kritik mod Norges kronprinsesse Mette-Marit på Facebook.
Det skete blandt andet i forbindelse med den store opmærksomhed, hendes søn Marius Borg Høiby fik i forbindelse med de voldsomme anklager mod ham.
I opslaget antydede Rachlin også, at kronprinsessen udnyttede sin lungesygdom til at vække sympati hos offentligheden.
Nu har Rachlin offentliggjort et nyt opslag på det sociale medie, hvori han erkender, at tonen var for skarp.
“Jeg var, desværre, også lidt for skarp, da jeg fandt hendes synlige sygdom ganske belejlig i relation til befolkningen, som i høj grad misbilliger hendes gøren og laden,” skriver han i sit nye opslag.
Rachlin tilføjer desuden, at han ligesom andre godt kan se, at kronprinsessens lungesygdom ikke bør indgå i en kritik af hendes handlinger.
“Det var dårlig stil af mig. Og det beklager jeg,” lyder det videre fra radioværten.
Tilbagetrækningen kommer i kølvandet på de nye oplysninger om, at Mette-Marits lungesygdom nu har udviklet sig i en så alvorlig grad, at hun hurtigst muligt har brug for en lungetransplantation.
I det oprindelige opslag fra april i år sammenlignede Rachlin kronprinsessen med sin søn og omtalte desuden hendes historiske forbindelser til den dømte sexforbryder Jeffrey Epstein.
Ydermere stillede han også spørgsmålstegn ved hendes evner som mor. Hele det nye opslag kan ses her: