søndag den 7. juni 2026

MitID ramt af nedbrud: Særlig gruppe danskere kan ikke logge ind

Siden den 21. maj har MitID-appen drillet danskere i udlandet, men trods dette, er fejlen endnu ikke blevet udbedret.

Foto: Shutterstock.com

Danskere, der opholder sig i udlandet, har siden den 21. maj oplevet problemer med at logge ind via MitID-appen.

Det fremgår af en meddelelse på MitID’s hjemmeside.

Fejlen har derfor indflydelse på adgangen til en række digitale tjenester, herunder netbank og e-Boks.

Når de berørte brugere forsøger at logge ind, mødes de blot af beskeden: ‘Der er opstået en fejl’.

Digitaliseringsstyrelsen arbejder på løsning

Digitaliseringsstyrelsen bekræfter ifølge B.T., at man er bekendt med problemet og arbejder på at udbedre det hurtigst muligt.

Styrelsen beklager i samme ombæring de ulemper, som nedbruddet medfører for de ramte brugere.

Der er endnu ikke oplyst en konkret tidshorisont for, hvornår problemet forventes løst.

Midlertidig løsning til danskere i udlandet

Mens der arbejdes på at finde frem til en permanent udbedring af fejlen, lyder det fra Digitaliseringsstyrelsen, at der findes en midlertidig løsning.

Brugere, der befinder sig i udlandet, kan angiveligt logge ind ved at ændre tidszoneindstillingen på deres smartphone eller computer til ‘København’.

Nedbruddet har udelukkende ramt danskere, der befinder sig i udlandet og påvirker derfor ikke brugere, der befinder sig i Danmark.

Alle de borgere, der oplever problemer med at logge ind, opfordres til at følge opdateringer på MitID’s hjemmeside.

Læs også

Udforsk.
Udforsk.nu er et moderne nyhedsmedie, der bringer nyheder fra ind- og udland. Vi driver også sportsmediet SportInsider. Du kan kontakte os på redaktion@udforsk.nu.
Copyright © 2026. Udforsk.
Trindsøvej 6, 1., 8000 Aarhus · CVR 28491735 · Ansv. chefredaktør: Nicolai Ohlsen.
Udforsk.nu