Inger Støjberg retter skarp kritik mod den nye regering og advarer om konsekvenserne for et centralt område.

Inger Støjberg er stærkt kritisk over for udnævnelsen af Morten Bødskov fra Socialdemokratiet som udlændingeminister i den nye regering.
“Bødskov har aldrig nogensinde markeret sig på udlændingeområdet, og han slår mig ikke som en politiker, der kommer til at komme med en masse udlændingestramninger,” siger hun ifølge B.T.
Støjberg gør også meget ud af at påpege, at udlændingepolitikken fyldte meget lidt i det 77 sider lange regeringsgrundlag, der blev fremlagt tirsdag.
Hun mener, at den nye regering reelt vil lempe på området og sammenligner situationen med en tv-pausefisk fra dengang, der var testbilleder på skærmen om natten.
“Jeg er jo så gammel, at jeg svagt kan huske de der pausefisk, der var i tv, og det er lidt det, vi kommer til at se nu. Vi har en regering, hvor udlændingepolitikken bliver sådan en pausefisk,” siger hun.
Danmarksdemokraternes formand er ikke tilbageholdende i forhold til sin kritik. Derfor langer hun også ud efter regeringens øvrige ministre og partier.
Hun siger blandt andet, at Lars Løkke Rasmussen fra Moderaterne ikke er kendt som en stram profil på udlændingeområdet, at Radikale Venstre har fået Zenia Stampe ind i varmen, og at SF har sikret sig posten som miljøminister til tidligere Enhedslisten-profil Maria Reumert Gjerding.
Den afsluttende vurdering fra Støjberg er, at det ‘ikke bliver godt for Danmark’ med den nye regering.