Statsminister Mette Frederiksen glæder sig over, at en ny kandidat har meldt sig på banen til posten.

Statsminister Mette Frederiksen har i et opslag på det sociale medie Facebook udtrykt begejstring for, at Holbæks borgmester Christina Krzyrosiak Hansen ønsker at påtage sig større opgaver i Socialdemokratiet.
Christina Krzyrosiak Hansen har nemlig officielt offentliggjort sit kandidatur til næstformandsposten i partiet.
Opslaget fra den danske statsminister er desuden ledsaget af et billede af de to kvinder sammen.
Mette Frederiksen er meget glad for det faktum, at Christina Krzyrosiak Hansen har vist sig at være interesseret i at tage mere ansvar i regi af Socialdemokratiet.
“Jeg er glad for, at Christina melder sig klar på endnu flere opgaver,” skriver Mette Frederiksen blandt andet i opslaget.
“Jeg har kendt Christina i mange år. Først som en ung og ambitiøs socialdemokrat. I dag som en dygtig borgmester og en hårdtarbejdende politiker,” lyder det også, inden hun tilføjer:
“Hun er en stærk socialdemokratisk stemme. Med et stort engagement i vores fælles velfærd. Forståelse for det kommunale bagland. I det parti vi begge holder så meget af.”
Statsministeren præciserer dog, at det hverken er hende eller kandidaten selv, der kommer til at træffe den endelige beslutning om, hvem der får posten.
Næstformandsposten skal derimod udvælges af partiets hovedbestyrelse og efterfølgende bekræftes af partikongressen.