Venstre-formand Troels Lund Poulsen reagerer skarpt på afsløringerne i en ny dokumentar fra TV 2.

Venstres formand, Troels Lund Poulsen, har i et opslag på det sociale medie Facebook reageret på TV 2’s afdækning af, at danske kvinder er blevet filmet i smug på steder som festivaler og i omklædningsrum.
Her tøver han ikke med at tale lige ud af posen, og han indleder derfor sit opslag med en meget rammende beskrivelse: det er ulækkert.
Troels Lund Poulsen benytter også sit opslag til at sende en direkte besked til de personer, der står bag den ulovlige filming.
I denne forbindelse gør han også meget ud af at slå fast, at ofrene ikke bærer nogen del af ansvaret.
“Til gerningsmændende vil jeg bare sige: Hvad bilder I jer egentlig ind?” skriver han og understreger, at kvinderne ikke har gjort noget forkert.
Opslaget er skrevet i anledning af den kommende festival- og studentersæson, og Troels Lund Poulsen understreger, at alle naturligvis skal kunne færdes trygt.
Den garvede politiker afslutter sit opslag på det sociale medie med en hilsen, der tydeligt afgrænser, hvem den gælder.
“God sommer til alle. Undtagen de mennesker, der tror, andres privatliv er noget, man kan tjene penge på,” skriver han og tilføjer: “I kan rende og hoppe.”
TV 2’s afdækning har vist, at kvinder bliver hemmeligt filmet på tværs af hele landet.