Verdens bedste håndboldspiller tager bladet fra munden om en omdiskuteret plan og sender dermed et klart signal.

DanskHåndbold har planer om, at København skal fungere som dansk hjemmebane ved slutrunderne i 2031 og 2032.
Her er Danmark blandt landene, der kommer til at være arrangører, men tilsyneladende får kun københavnerne glæde af det.
Men nu advarer Mathias Gidsel mod at gøre hovedstaden til det naturlige omdrejningspunkt og mener, at hverken København eller Herning bør have fortrinsret.
Verdens bedste håndboldspiller understreger over for TV 2 Midtvest, at beslutninger om spillesteder ikke bør tage udgangspunkt i geografi alene.
“Min mening er, at man skal passe på med at centralisere det hele i København, fordi det er hovedstaden. Det skal ikke være reserveret til Herning, men det skal i den grad heller ikke være reserveret til København,” siger Gidsel.
Gidsel er ikke afvisende overfor at inddrage København, men sætter en tydelig grænse for, hvad han er villig til at acceptere.
“Jeg er med på, at man skal have en slutrunde i København, men man må aldrig fjerne det, vi har i Boxen. Vi skal ikke være lukkede for at udvikle håndbold og for eksempel flytte et par kampe til København. Det er jo ikke, fordi os spillere ikke kan rejse til Herning eller København i løbet af slutrunden. Så lang en rejse, er det jo heller ikke,” siger han.