En 55-årig mand er sigtet for vold og tyveri efter flere episoder i en Netto-forretning.

Vold, tyveri fra en butik og en grov optræden over for ordensmagten.
Det er de anklager, en mand på 55 år nu møder, efter at have skabt flere optrin torsdag i en Netto-forretning på Silkeborgvej i Herning.
Det skriver TV Midtvest.
Sagen startede allerede klokken 09.47 torsdag morgen, da manden ifølge politiet i Herning forlod butikken med øl, han ikke havde betalt for.
Kort efter valgte han at vende om og gå tilbage ind i forretningen. En medarbejder forsøgte at stille sig i vejen ved indgangen, hvilket fik manden til at give hende et hårdt skub.
Hændelsen, som blev fanget af butikkens kameraer, endte med at føre til en sigtelse for vold mod den ansatte.
Ved 12.30-tiden gentog mønstret sig. Manden begav sig endnu en gang ind i butikken og tog mere øl, og da betjentene mødte op for at se nærmere på sagen, blev de mødt med en strøm af ukvemsord.
“Han brugte nogle ord, som jeg ikke har lyst til at gentage,” siger Nicolaj Therkildsen, der er fagkoordinator ved politiet i Herning, ifølge TV Midtvest.
Halvanden time senere – klokken 13.28 – var manden atter forbi den samme Netto-butik, hvor en lignende konfrontation udspillede sig.
Igen skubbede han en kvindelig medarbejder hårdt, da hun forsøgte at standse ham.
Kort tid efter bevægede han sig videre til en nærliggende kiosk, hvor han truede en ansat ved at række en knyttet hånd frem og samtidig komme med en advarsel om at være forsigtig.
Politiet rykkede ud igen, men denne gang var tålmodigheden brugt op hos myndighederne. Manden blev pågrebet og blev tilbageholdt i et par timer, før han igen fik lov til at komme på fri fod.