søndag den 7. juni 2026

I dag er det slut: Her kan du ikke længere købe din togbillet

Fra mandag forsvinder muligheden for personlig betjening på fem stationer, hvilket selvsagt kommer til at ramme en række passagerer.

Foto: Shutterstock.com

Fra og med mandag den 1. juni er det ikke længere muligt at erhverve en togbillet ved et bemandet skranke på fem af Lokaltogs stationer.

Region Hovedstaden står bag beslutningen, der kommer til at ramme stationerne i Fredensborg, Frederiksværk, Gilleleje, Helsinge og Nærum.

Det skriver TV 2 Kosmopol.

Faldende fysisk salg

Baggrunden for lukningen er en markant nedgang i brugen af det fysiske billetsalg over de seneste år.

Alene fra 2024 til 2025 faldt omsætningen af fysiske billetter med 10 procent.

Det har derfor været vurderet, at det ikke længere har kunnet svare sig at holde gang i de fysiske salgssteder på de førnævnte stationer.

Millionbesparelse for regionen

Nedlukningen af de fem salgssteder vil give Region Hovedstaden en årlig besparelse på 1,4 millioner kroner.

Det er naturligvis også en af de primære årsager til, at beslutningen om det er blevet truffet.

Læs også

Udforsk.
Udforsk.nu er et moderne nyhedsmedie, der bringer nyheder fra ind- og udland. Vi driver også sportsmediet SportInsider. Du kan kontakte os på redaktion@udforsk.nu.
Copyright © 2026. Udforsk.
Trindsøvej 6, 1., 8000 Aarhus · CVR 28491735 · Ansv. chefredaktør: Nicolai Ohlsen.
Udforsk.nu