Oprydningen efter årets Royal Run er knap afsluttet, før arrangørerne har sat kryds i kalenderen for 2027.

Arrangørerne bag Royal Run har officielt bekræftet, at løbet også bliver afviklet i 2027.
Det vil i givet fald være niende gang, at det folkelige motionsarrangement finder sted, og ligesom i år vil det foregå på 2. pinsedag.
Det fremgår af et nyhedsbrev fra organisationerne bag løbet, skriver Ritzau.
Hvilke byer der skal fungere som værter, er endnu ikke blevet afgjort. Den information vil først blive offentliggjort senere på året.
Årets Royal Run satte i år rekord med intet mindre end 112.450 tilmeldte fordelt på seks byer: Randers, Ringkøbing, Middelfart, Helsingør, København og Frederiksberg.
De første løbere startede klokken 10 mandag morgen, og de sidste deltagere på ruten på 10 kilometer krydsede mållinjen sent om aftenen.
Løbet arrangeres i et samarbejde mellem Danmarks Idrætsforbund, DGI og Dansk Atletik, og den rekordstore tilslutning vidner om arrangementets voksende appel blandt danskerne.
Royal Run blev afviklet første gang i 2018, hvor den første udgave fandt sted om en markering af den daværende kronprins Frederiks 50-års fødselsdag.
Siden da er løbet blevet en fast del af den danske pinse – dog med én enkelt undtagelse, da de i 2020 måtte aflyse arrangementet som følge af coronapandemien.
Med bekræftelsen af endnu en udgave i 2027 ser løbet også ud til at fortsætte sin vækst som et af Danmarks største motionsarrangementer.
Det hænger selvfølgelig tæt sammen med, at interessen fra såvel deltagere som arrangører ikke ser ud til at aftage foreløbig.