En kongepyton har formået at komme ud af sit fangenskab, og bevæger sig derfor frit rundt.

En kongepyton ved navn Birgitte er forsvundet fra sin ejer, Jonathan Thinggaard, i den østjyske by Hammel.
Det fortæller han til TV 2 Østjylland.
Slangen forsvandt fra sit bur natten til onsdag, mens ejeren overnattede hos sin mor.
Jonathan Thinggaard fortæller, at han forgæves har forsøgt at finde krybdyret inde i huset og mener derfor, at den har fundet en måde at komme ud af boligen.
Selvom det næppe er nemt for alle, så opfordrer han borgere, der skulle støde på Birgitte, til at bevare roen.
“Man skal holde sig i ro og tro på, at hun ikke gør noget,” siger han til TV 2 Østjylland.
Ejeren understreger, at der er tale om en slange, der ikke udgør nogen reel fare for mennesker.
“Det er en art, der instinktivt ruller sig sammen som en klump for at beskytte sine organer – den går ikke til angreb, og hvis det skulle ske, at den prøver at bide, kan den knap nok gabe over din finger,” siger han.