En dansker er omkommet under dramatiske omstændigheder i Thailand, da han blev spiddet af en gren.

Udenrigsministeriet har over for Ekstra Bladet bekræftet, at en dansk statsborger er afgået ved døden i Thailand.
Ministeriet oplyser, at de nærmeste pårørende er underrettet, og at der ydes konsulær bistand i sagen.
“De nærmeste pårørende er underrettet, og Udenrigsministeriet yder konsulær bistand i sagen,” lyder det i det skriftlige svar.
Ministeriet kan ikke oplyse yderligere om sagen grundet tavshedspligt i personsager.
Ifølge lokale thailandske medier fandt den forfærdelige ulykke sted i Rayong-provinsen.
Her var en dansk mand, der menes at være 67 år gammel, angiveligt ude på en løbetur lørdag, da en gren pludselig knækkede og spiddede ham i benet.
Redningsmandskab rykkede ud til stedet og ydede førstehjælp, inden manden blev transporteret til hospital. Trods indsatsen overlevede han dog ikke sine kvæstelser.
Lokale vidner har over for de thailandske medier beskrevet stedet som et område, der er præget af gamle og udtørrede fyrretræer, hvis grene udgør en reel fare for forbipasserende.
Netop fordi grenene nemt kan løsne sig og falde ned, har vidnerne gjort det klart, at risikoen i området er velkendt.
Det er på nuværende tidspunkt ikke oplyst, om der er indledt en undersøgelse af forholdene på stedet i kølvandet på den tragiske hændelse.