En teknisk fejl har forårsaget kaos for togdriften flere steder, hvorfor passagerer på flere strækninger må indstille sig på aflyste afgange og længere rejsetider.

En defekt på et sporskifte mellem København H og København Syd er årsagen til, at der på nuværende tidspunkt er driftsproblemer hos DSB.
Fejlen betyder, at togene kun kan benytte ét af de to spor på den berørte strækning, hvilket skaber flaskehalsproblemer for hele togtrafikken på Sjælland. Det oplyser DSB på sin hjemmeside.
Konsekvensen er færre tog og forlænget rejsetid på en række af de mest benyttede strækninger på Sjælland.
Passagerer på strækningen mellem Næstved og København H via Køge oplever en kraftigt reduceret hyppighed af afgange, da der for nuværende kun kører ét tog i timen.
Togene, der normalt betjener ruten mellem Nykøbing F og København H via Næstved og Ringsted, er frem til kl. 12 aflyst på delstrækningen mellem Næstved og København H, skriver Ekstra Bladet.
Også rejsende på strækningen mellem Kalundborg og Østerport er ramt. Her er togene aflyst på strækningen mellem Roskilde og Østerport, hvilket berører et stort antal rejsende.
Udover de direkte aflyste tog vil passagerer på resten af Sjælland i de kommende timer med stor sandsynlighed også komme til at opleve forlænget rejsetid som følge af den reducerede kapacitet på den berørte strækning.
DSB opfordrer i en meddelelse på sin hjemmeside de rejsende til at holde sig opdaterede om den aktuelle trafiksituation, inden de begiver sig af sted.
Det er endnu ikke oplyst, hvornår den pågældende defekt forventes at være repareret, og hvornår togdriften som et resultat af dette kan normaliseres.